سلامت ني ني تون با خبر بشين

استرس در کودکی،بیماری در بزرگ‌سالی

1390/12/23 19:34
نویسنده : هانا
540 بازدید
اشتراک گذاری

کودکان هم نسبت به استرس و افسردگی آسیب‌پذیر هستند

گروهی از روانشناسان هشدار دادند استرس و مصیبت در دوران کودکی می‌تواند باعث بروز بیماری‌های بلندمدت و مرگ زودرس شود.
چند تحقیق گوناگون نشان می‌دهد استرس در دوران کودکی که به واسطه فقر یا سوء استفاده به وجود می‌آید می‌تواند در آینده منجر به بمیاری‌های قلبی و افزایش سرعت پیر شدن در یک فرد شود.
سازمان روانشناسان آمریکا در این باره اعلام کرد: تجربیات استرس‌زا در دوران کودکی سایه بلندی بر زندگی فرد و سلامت او می‌اندازند.
یکی از کارشناسان در این باره گفت: هر روز شواهد جدیدی کشف می‌شود که اثرات فیزیکی و مخرب استرس در دوران کودکی را، در زندگی انسان‌ها نشان می‌‌دهد. 

در یک تحقیق، دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ رابطه بین زندگی در فقر و بروز سریع‌تر علائم بیماری‌های قلبی را در 200 نوجوان بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند نوجوانانی که در بدترین خانواده‌ها رشد کرد‌اند بیش‌تر در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار دارند و بیش‌تر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند. 

این بررسی‌ها هم‌چنین نشان داد کودکانی که از خانواده‌های فقیر‌تر هستند بااحتمال بیش‌تری با معضلات اجتماعی روبه رو می‌شوند که سلامت فیزیکی و روحی آن‌ها را به خطر می‌اندازد. 

آن‌ها هم‌چنین فشار خون بالاتر، نرخ ابتلا به بیماری‌های قلبی بیش‌تر و عصبانیت و خشم بیش‌تر را تجربه می‌کنند. 

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است رویدادهای استرس‌زا در دوران کودکی مانند مرگ والدین یا سوء استفاده، انسان‌ها را بیش‌تر در خطر اثرات استرس در زندگی آینده قرار می‌دهد و حتی عمر آن‌ها را کوتاه‌تر می‌کند. 

پروفسور جنیس کیکولت گلاسر در این باره گفت: آخرین تحقیقات ما نشان می‌دهد استرس در دوران کودکی اثرات بسیار بدی روی زندگی یک فرد می‌تواند داشته باشد. این اثرات می‌تواند آنقدر شدید باشد که عمر یک فرد تا 15 سال کوتاه شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)